8.25 uur: Wij doen onze jassen uit en halen alles uit onze schooltas. De juf kijkt naar de kruisjes om te weten of er iets in ons schriftje staat.
8.35 uur: We gaan naar binnen in de klas en zitten op de banken in de kring.
Juf zegt tegen iedereen 'goeiemorgen' en wij doen ons deurtje open, zo zien we wie er in onze klas is.
Joepie! Het helpende handje wordt gekozen!
Het helpende handje mag op de Nijntjesstoel zitten en mag juffrouw helpen.
We bekijken de dagkalender. Iedere dag zit er iets in het huisje, zo weten we al een beetje wat we gaan doen. Bv: een penseel als we gaan schilderen, een koksmuts als we gaan koken...
We kijken op de weerkalender welk weer het is, het helpende handje doet Jules de gepaste kledij aan.
Op de daglijn kunnen we in stapjes zien wat we gaan doen tijdens de voormiddag.
De wasknijper schuift telkens op als we veranderen van stapje.
8.55 uur: Juf steekt het kaarsje aan, we maken het even stil tijdens het godsdienstmoment.
9.10 uur: Juf haalt de nijntjesdoos uit, het helpende handje kijkt welke spulletjes erin zitten, zo zien wij welke hoekjes open zijn en wat we er kunnen doen.
9.40 uur: De triangel gaat, handjes in de lucht en we stoppen met spelen.
Alle kindjes komen in de kring zitten. Juf deelt de drankjes uit. Na het drinken gaan we naar het toilet, als we klaar zijn wassen we onze handen en mogen we in de boekjes kijken tot iedereen klaar is.
10.00 uur: We gaan naar de zaal en doen daar onze jas aan. Dan zitten we op de bank en juffrouw deelt het fruit uit. Smakelijk!
10.10 uur: Het is speeltijd!
10.25 uur: De speeltijd is gedaan, we gaan naar binnen en doen daar onze jas uit. Als alle jasjes uit zijn, steken we de fruitdoosjes weg. Als er kindjes zijn die niet veel fruit aten, moeten ze nog enkele stukjes eten.
8.55 uur: Juf steekt het kaarsje aan, we maken het even stil tijdens het godsdienstmoment.
9.10 uur: Juf haalt de nijntjesdoos uit, het helpende handje kijkt welke spulletjes erin zitten, zo zien wij welke hoekjes open zijn en wat we er kunnen doen.
9.40 uur: De triangel gaat, handjes in de lucht en we stoppen met spelen.
Alle kindjes komen in de kring zitten. Juf deelt de drankjes uit. Na het drinken gaan we naar het toilet, als we klaar zijn wassen we onze handen en mogen we in de boekjes kijken tot iedereen klaar is.
10.00 uur: We gaan naar de zaal en doen daar onze jas aan. Dan zitten we op de bank en juffrouw deelt het fruit uit. Smakelijk!
10.10 uur: Het is speeltijd!
10.25 uur: De speeltijd is gedaan, we gaan naar binnen en doen daar onze jas uit. Als alle jasjes uit zijn, steken we de fruitdoosjes weg. Als er kindjes zijn die niet veel fruit aten, moeten ze nog enkele stukjes eten.
0.30 uur: We doen verder met wat we bezig waren voor de speeltijd.
11.05 uur: De kindjes gaan elk om de beurt naar het toilet terwijl de andere kindjes verder spelen.
11.20 uur: We ruimen op!
11.35 uur: Smakelijk eten!
13.15 uur: We doen terug onze jas uit en komen in de kring.
13.20 uur: We zeggen elkaar goedemiddag met een spelletje (Bv: over iets springen, een voorwerp doorgeven...) Het helpende handje doet de deurtjes van de kindjes die niet in de klas zijn toe.
Nu kijken we op de daglijn wat we deze namiddag gaan doen.
11.05 uur: De kindjes gaan elk om de beurt naar het toilet terwijl de andere kindjes verder spelen.
11.20 uur: We ruimen op!
11.35 uur: Smakelijk eten!
13.15 uur: We doen terug onze jas uit en komen in de kring.
13.20 uur: We zeggen elkaar goedemiddag met een spelletje (Bv: over iets springen, een voorwerp doorgeven...) Het helpende handje doet de deurtjes van de kindjes die niet in de klas zijn toe.
Nu kijken we op de daglijn wat we deze namiddag gaan doen.
Vertelmoment: de peuters mogen iets vertellen in de kring.
13.35 uur We spelen nog een spelletje in de kring of in de zaal.
13.50uur: De nijntjesdoos wordt weer uitgehaald en we mogen een plaatsje kiezen om te spelen. Juf speelt mee in de verschillende hoekjes in de namiddag.
14.45 uur: Opruimtijd.
13.35 uur We spelen nog een spelletje in de kring of in de zaal.
13.50uur: De nijntjesdoos wordt weer uitgehaald en we mogen een plaatsje kiezen om te spelen. Juf speelt mee in de verschillende hoekjes in de namiddag.
14.45 uur: Opruimtijd.
14.55 uur: We drinken van ons water en gaan dan om de beurt naar het toilet. Als we klaar zijn, mogen we een koekje nemen uit de doos en opeten in de kring terwijl we naar de liedjes luisteren of terwijl er een filmpje op staat.
15.15 uur: Nu doen we nog een klassikale activiteit. We luisteren naar een verhaal, doen een bewegingsspel, kijken naar de poppenkast...
15.40 uur: We doen de deurtjes toe en we zingen 'Tot morgen'.
15.45 uur: Jassen aandoen en naar huis!
15.15 uur: Nu doen we nog een klassikale activiteit. We luisteren naar een verhaal, doen een bewegingsspel, kijken naar de poppenkast...
15.40 uur: We doen de deurtjes toe en we zingen 'Tot morgen'.
15.45 uur: Jassen aandoen en naar huis!
Tot morgen juf, tot morgen vriendjes!!!
Ik vind het tof dat we een overzichtje krijgen van het dagverloop. Daar kunnen we dan eens op inspelen als onze kleuter thuis zijn/haar verhaal doet. We duimen voor een tof schooljaar voor iedereen.
BeantwoordenVerwijderen